ااندبشه تو

عزت نفس، آگا ها نه زیستن

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰ ق.ظ
آگاهانه زیستن

آکاهی مهمترین ابزار بقا برای انسان است، مسلماً کسی که از زندگی و محییط اطراف خود آگاهی داشته باشد می‌تواند بهتر زندکی کند.منظور از آکاهی یعنی توجّه به موقعیت‌های موجود در زندگی، یعنی بر اساس آتچه می‌بینیم، عمل کنیم.
زندکی آکاهانه داشتم یعنی: توجه داشتن به همه آن چیزهایی که روی اعمال، ارزشها و هدفهای من اثر میگذاردو من به عنوان یک انسان ارزشمند لایق زندگی خوب هستم و به واقعیت‌ها و نشانه ‌های اطرافم آگاه هستم و آنها را بررسی می‌کنم.
ویژگی زندگی آگاهانه 

1_داشتن ذهنی پویا و فعال به جای ذهن منفعل

یعنی ما در زندگی خود تصمیم گیرنده و انتخاب کننده باشیم،به جای اینکه همراه با جریان زندگی پیش برویم.و مسوولیت تمام موفقیت ها وشکست های خود را می پذیریم و دمینطور در کارها از مشورت دیگران کمک می گیرند ولی در نهایت خود تصمیم گیرنده هستند.

2_توجّه به لحظه حال

در زمان حال زندگی کنید، یعنی اگر مشغول انجام کاری هستید حواس و توجه شما معطوف همان کار باشدوبه طور  مثال اگر مشغول نوشیدن چای هستید فکر و ذهن شما به ان باشد وامام طعم و مزه آن را احساس کنید و از نوشیرن ان لذت ببرید و این کار را برای همه فعالیت ها و احظه های زندگی تجربه کنید.
3_هماهنگی رفتار و اهداف

زمانیکه شما برای خود هدفی تعیین می‌کنید اما رفتارهایی انجام می دهید که در مسیر رساندن شما به آن نیست مسلماً از آن هدف دور می‌شویداما زمانیکه  به هدف و رفتار خود آگاه باشید بسیار سریعتر از آنچه که فکر می‌کنید به هدفتان می‌رسید.

4_پذیرای یادگیری دانش جدید باشید

فردی که زندگی آگاهانه دارد  مدام یه دنبال یادگیری دانش ومهارت و از همه مهمتر باورهای مثبت جدید است، یعنی این فرد به  دنیال ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی و عملکردهای خود است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی