ااندبشه تو

عزت نفس، مسوولیت پذیری

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹ ق.ظ

برای داشتن عزت نفس بالا سومین موضوع که باید مورد توجه قرار گیرد مسوولیت پذیری است.

مسووایت پذیری

 

 

​​​مسوولیت پذیری یعنی متعهد بودن درقبال کاری که به عهده گرفته ایم که آن را انجام دهیم.در حین اینکه در این مسیر با دریت و عقل و منطق خود جوانب کار را در نظر کرفته و برحسب نوان و نیروی موحود و درکنال شفقت و همدلی با دیگران آنرا در نهایت سعی خود به بهترین شکل ممکن که در نوانمان است انجام می‌دهیمو نسبت به همه نیازها پاسخگو خواهیم یود.

داهکار برای تفزبیش مسوولیت پذیری

1_از اشتباهات خود درس بگیرید

زمانیکه در کاری اشتباه کرده اید از آن  نترسید بلکه با بررسی دقیق و سنجش عوامل شکست اشتباه خود را پذیرا و ببینید از ان چه یاد گرفتید و چه کاری بهتر بود می‌کردید، مسلماً  این موضوع موجب شد که دانش شما در این زمینه بیشتر شده و در اقدامات بعدی بهتر عمل کنید.

2_برای زندگیتان برنامه ریزی کنید

یک لیست ار کارها، هدفها، وبرنامه هایتان تهیه کنید و برای هر کدام یک برنامه ریزی جداگانه داشته باشید.
اهدافتان را به گامهای کوچکتری تقسیم کنید مثلاً : اهداف یک روزه، یک هفته، یک ماه و یک ساله و در نهایت مدتهای طولانی ترو برای رسدن به آنها تلاش کنید و کارهایتان را همسو با هدفتان پیش ببرید.

3_حس قدرت خود را افزایش دهید

حس قدرت یعنی قرد با توجه به انتخابهای خود و منابع موجود تصمیم می گیرد چه مسوولیت هایی را پذیرا و آن را به درستی انجام دهد و در مواجهه لا مشکلات نیز با در نظر گرفتن قابلیت های خود اقدام به عمل می‌نماید.

4_ثابت قدم و متعهد باشید 

هر چه در کارها مصمم و ثابت قدم باشید زودتر به هدف می رسید، زمانیکه کاری را به طور منظم و دقیق انجام می دهید نسبت به آن انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید و در حین کار منابع بیشتری سر راه شما قرا ر می‌گیرد و همین شور و اشتیاق شما را برای انجام آن کار بیشتر می کند.

5_به دیگران هم در رسیدن به اهدافشان کمک کنید

زمانیکه به دیگران محبت و کمک می کنید و آنچه خود بلد هستید را به آنه یاد میدهید تا آنها نیز زودتر به هدفشان برسند مثل  همین برنامه ریزی، خود نیز از این کار احساس خوبی پیدا می کنید وحس قدرت شما نیز تقویت می شود.

6_یک کار یا یک مهارت جدید بیاموزید

همه افراد در زندگی یه دنبال کارهایی می روند که ار انجام دادن آن لذت می برند، شما نیز می توانید کاری را که به آن علاقمند هستید یا کاری را که مدتها در فکر یادگیری آن بودید ولی آن را به تعویق انداختید را انجام و به پایان برسانیدو از اینکه آن را به سرانجام رسانده اید احساس شادی و سرور کنید.

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۴
سمیه بختیار

نظرات  (۱)

مطالب بسیار عالی و مفید بودند یپاسگزارم

پاسخ:
سلام مریم عزیز بسیار ممنونم وخوشحالم که برات مفید بوده  شپاسگزارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی