ااندبشه تو

عزت نفی، هدفمندی

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴ ب.ظ

عزت نفس، هدفمندی

ما در زندگی دارای اهداف مختلفی هستیم که برای رسیدن به آنها که بعضاً کوچک یا بزرگ هستند و بعضی زود دست یافتنی و بعضی مستلزم زمان بیشتر در کنار تلاش بیشتربرای محقق شدن.و اینکه ما در جریان رسیدن به این ها در مسیر زندگی تلاش می‌کنیم یعنی زندگی هدفمندی داریم . در واقع بسان رودخانه ای در جریان رسیدن به هدف خود  حرکت کرده و در این مسیر با توحه به شور و اشتیاق مان برای رسیدن موانع و پستی و بلندی ها را پیموده  و آن را به سرانجام می رسانیم .
برای داشتن یک زندگی هدفمند و موفق به موارد زیر توجه کنید:

 

1_داشتن دوستان خوب و هم مسیر 
 


در راه رسیدن به هدف خوب است که دوستانی  را در کنار خود داشته باشیم که حامی و مشوق و هم راستا با شما باشند چون در کنار آنها و همکاری و همفکری آنها زودتر به هدف خود می رسید.


2_مسوؤلبت پذیری

این مورد در مباحث قبلی کاملاً توضیح داده شده، اما بطور خلاصه می توان گفت: اگر در مسیر رسیدن به هدفتان مشکلی ایجاد شد آن مشکل را پذییرفته و راه حلی برایش پیرا کنید و در اینجا کسی را مقصر ندانسته و سرزنش نکنید حتی خودتان را.


3_به مسیر موفقیتتان ادامه دهید

در راه رسدن به هدف بهتر است که روی پیشرفت فردی خود کار کنید وتمامی اشتباهات گذشته خود را کنارگذاشته و به جلو حرکت کنید چرا که شما توان تغییر دادن آنچه که اتفاق افتاده را دارید.

4
_با دیگران رقابت نکنید

قرار نیست در راه رسیدن به هدف  و هدفمند زندگی کردن، مسابقه بدهید یا سعی در کنار زدن دیگران داشته باشید تا از آنها عقب نمانید باید در کنار دیگران ویا حتی  همکاری با آنها به هدف خود برسید.

5_ملزم به توضیح دادن به دیگران نیستید

هدف هر کس می تواند مختص به همان فرد باشد و نیازی نیست که به دیگران درباره کاری که میکند توضیح بدهد هرفرد باید از دید خود به آینده نگاه کند و بدون توجه به حرفهای منفی بقیه به راه خود ادامه دهد، شاید یک هدف در دو نفر مشترک باشد اما یقیناً نگاه و طرز برخورد و تلاش آنها در راه رسدن به آن متفاوت است؛ زمانیکه شخص جز رسیدن به هدف ذهنیت دیگری ندارد درهای جدیدی برای موفق شدن به طور ناخودآگاه به رویش باز میشود و درمسیر انتخابی همزمان با رسیدن به هدفش احساس رضایت از خود و شادی را نیز تجربه مبکند.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۵
سمیه بختیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی